Så ser de dagarna ut på barnveckan (för det mesta iaf)

Jag har ju mina barn varannan vecka + 1 dag. De veckorna är lite mer rutin än mina barnfria veckor som är mer kaos. Jag gillar båda delarna, jag behöver båda delarna. Jag behöver också giffar. Älskar att göra storys med giffar, så här kommer en beskrivning av en vanlig dag med GIFFAR!

giphy
06.15 Försöker gå upp men ramla tillbaka ner i sängen igen, 06.30 brukar kroppen fungera så att jag åtminstone tar mig ur sängen.
giphy-2
06.45 försöker jag väcka barnen. En kan tro att trötta barn är så här gulliga…
200
Men oftast ser de ut så här. Trötta och arga.
giphy-1
Då någon gång försöker jag hälla i mig kaffe för att orka.
giphy-3
Barnen mellan raseriutbrotten.
giphy-4
På något sätt lyckas vi ändå nästan alltid komma i tid. Även om det är på håret.
giphy-5
Mer kaffe när jag kommit till jobbet.
giphy-6
Och äter en macka till frukost. Men inte som Alf. Äter inte kött eller fisk.
giphy-8
Får jag en tråkig arbetsuppgift ser jag ut såhär.
giphy-7
Får jag en kul ser jag ut såhär.
giphy-9
Alltid JÄTTEHUNGRID vid 11.30.
giphy-10
Är alltid ganska nöjd med att gå hem från jobbet. Men på ett diskret sätt såklart.
giphy (11).gif
Men inte nöjd med rusningstrafik.
giphy-12
När vi kommer hem är detta ett vanligt senario.
giphy-13
Sen äter vi, gör läxor, tittar lite på tv osv innan det är dags att sova igen.
giphy-14
När båda har somnat tänker jag att jag ska hinna fixa saker och ha egentid men…

 

Kommentera

