Ekosystem i glasburk

För några veckor sen fyndade jag en fin glasburk på loppis. Hade ingen aning om vad jag ville använda den till så googlade på glasburk och hamnade på ekosystem i glasburk. Hur coolt är det inte med ett eget ekosystem? Jätte.

Vill du göra själv? Då behöver du:
– Lecakulor
– Blomjord
– Glasburk som sluter tätt, jag använde plastfolie för att få min att sluta tätt
– Tålig växt. Efter googling passade murgröna mig bäst

Sätt datum i botten på burken pga kul och sen öppnar du den inte igen. Så kan du kolla in din lilla minijord (ish) varje dag i hur många år som helst. Gör en till din kompis också, kul present om hen gillar växter en inte behöver ta hand om.

IMG_4638_krettslopp4
Du förstår att jag inte kunde låta bli att köpa den va?!
IMG_4602_lily_kretslopp
Överpepp unge.

Här, här och här kan du hitta inspo.

 

Kommentera

