Måla på skinnjacka (DIY)

Jag tänker mer och mer på hållbarhet och tycker dessutom det är mycket roligare att få tänka till, vara uppfinningsrik och inte slänga massa pengar i jätteföretagens kassaskrin hela tiden. Och jo, jag shoppar ibland på H&M, Monki osv. med lite dåligt samvete, men bli bättre och bättre på second hand.

Som den här jackan till exempel, från H&M men fyndad på Tradera. Blev lite sugen på att piffa upp den med något och kom på att jag kan måla! Efter lite eftersökningar kom jag fram till att eftersom inte jackan ska tvättas så kan en måla med typ vilken färg som helst. Det kanske inte kommer sitta som berg men att måla på skinnjackor är punk och punk är coolt när det är slitet typ. Och om en vill går det ju faktiskt att fylla i färgen igen.

IMG_4938_jacka
Skissade först upp med en Poscapenna (mina favoritpennor).
IMG_4943_pyssel
Pysselkaoset med färdig jacka, ofärdig tavla (återkommer med den).
IMG_5001_jacka
Färdig jacka med min arbetshörna i bakgrunden. Och en Furby längst ner i bild. Barnen hatar den, jag har i uppdrag att skruva ur batterierna så den aldrig mer vaknar men har inte kommit så långt haha.

jacka_insta

Läs mer: I stället för att köpa den senaste muggen – DYI!

Kommentera

