Så pimpar du dina kläder och bidrar till ett hållbart samhälle

Om jag inte skrivit det förut skriver jag det nu. Och om jag skrivit det förut skriver jag det igen på grund av viktigt att säga: en behöver inte ge upp mode för att leva mer hållbart. Finns så himla många bra sätt att älska mode hållbart. Att tänka hållbart har faktiskt fått mig att älska mode ännu mer. Andra saker som fått mig att älska mode mer är olika feministiska pepp om att våga tycka om sin kropp, våga ta plats och att våga sticka ut men det tar vi i ett annat inlägg.

Tänk dig såhär: du har en gammal tröja som känns trist. Du kanske också har tillgång till en bläckstråleskrivare och ett strykjärn. Då tycker jag att du ska investera i transferpapper. Med transferpapper kan du skriva ut motiv som du kan stryka på ditt plagg för att få det som nytt. Magiskt, eller hur! Köpte ett från Kjell & Company förut som var helt världelöst, köp ej. Men annars har jag inte haft någon otur med papper, och jag har strykt motiv på kläder i minst 10 år.

Här har jag gjort med Casper, blir hur fint som helst!

Foto 2017-04-19 22 31 21Foto 2017-04-19 22 37 51

Kommentera

