Pimpa gamla trästolar

De här stolarna har en ganska rolig historia faktiskt. För några veckor sen sprang jag en gammal bekant, han gick i samma högstadieklass som min syster och vi träffades för några år sen på en fest hos en kompis. Vi hade inte setts på länge och han berättade att han träffat en tjej, fått barn och skulle flytta. Efter att ha bott i samma ort i ett år sprang vi alltså på varandra för första gången när han skulle flytta. Ironin.

Några dagar senare lägger han upp trästolar i en skänkesgrupp på facebook, jag nappade direkt och släpade hem dem. Älskar skänkesgrupper. Och just dessa stolar kom från den ort vi bodde på när jag gick i högstadiet och gymnasiet. Från psyksjukhuset närmare bestämt. Typ 50 mil från Stockholm. Älskar sådana historier!

Sen sprang jag faktiskt på honom för några dagar sen, nu med pyttebebis!

Det jag vill komma till är att sådana historier ger sakerna mer värde. Och i det slit- och slängsamhälle vi lever i tycker jag att det är så befriande när saker har ett emotionellt värde. Pimpade mina psyksjukhusstolar med lite färg:

Målad stol DIY

Tejpade ränderna, och målade med lackfärg:

Trästol före DIY

Så här såg stolen ut innan jag började:

Stol före DIY

Den andra stolen har fått vit färg någon annanstans, ska fota och visa någon dag!

Kommentera

