Vegansk tonfiskröra

Vegansk tonfiskröra med pasta och tomatsåsVegansk tonfiskröra på mackaVegansk tonfiskröra på macka

Att tycka det är kul att laga mat underlättar ju om en vill äta veganskt. Men jag vill också tillägga: ju mer recept jag testar desto mer inser jag hur jävla mycket enklare det är att laga veganskt än med animalier. Och allt blir så himla gott!

Hittade detta recept via Flora, har översatt det till svenska för er som inte orkar läsa på engelska, jag är en av dem:

1,2 dl solrosfrön som ska ligga i vatten i minst 6 timmar
1 liten hackad schalotten- eller rödlök (jag använde rödlök)
3 tsk kapris + vatten de ligger i (tog kanske 1 tsk med vatten, smaka av!)
2 tsk olivolja
1 tsk äppelcidervinäger
1/2 tsk havssalt
1/2 nori ark (sånna en rullar in sushibitar med) som du klipper i småbitar

Mixa allt med stavmixer, smaka av med ev. mer salt eller kaprislag. Sen kan du ha tonfiskröran till exempel på macka, i wrap eller till pastan. MUMS!

Följ mig på Instagram!

Läs mer: Snabblagad vegansk Mac N Cheese

Kommentera

