Blåbärssöndag

I söndags var alla i familjen gnälliga. Mitt äldsta barn gick runt och sa: ”I hate sweden!”, min yngsta frös och vägrade gå ut och jag gick och drömde om en lägenhet på södermalm efter att fått smaka på innerstadsboende i Tirana.

Strax innan lunch bestämde jag att vi skulle skärpa till oss och njuta av det vi har istället för det vi inte har och tog med barnen ut i skogen fem minuter från lägenheten för att plocka blåbär. Det var något vår kompis Miguel saknade att kunna göra i Barcelona så en upp för Sverige och Stockholm haha.

Men först kaffe!

2017-07-30 10.21.16

Sen ut och plocka. Jag hade minst tålamod och ville gå hem innan barnen.

Foto 2017-07-30 16 35 41

Jag provsmakade också minst.

Foto 2017-07-30 16 34 41

Sen stekte jag veganska pannkakor, gjorde enligt detta recept.

2017-07-30 13.25.08

Nyplockade blåbär och sirap på nystekta pannkakor är som balsam för gnälliga själar.

Kommentera

