Bästa substitutet till chips

2017-08-12 15.25.09

För några år sedan var jag i Marseille och åt blomkål med en sjukt god dipp. Dippen var en av våra franska kompisars mormors recept. Jag som är en riktigt inbiten chipsätare kan på riktigt ersätta chipsen med detta underbara snack! Inte bara ersätta, jag byter ut frivilligt under en period. Sen kommer jag ju ha förätit mig på det.. men låt oss hoppas att det tar några månader.

Blomkålen ska alltså va rå, dela i buketter.

Blanda:
1/2 dl japansk soja (viktigt att den är japansk)
1/2 dl neutral olja (jag använder rapsolja)
1/2 dl B-jästflingor (på ett ungefär, dippen ska inte vara för rinnig)

Voila! Ett fantastiskt och enkelt snack som garanterat kommer att impa på dina vänner!

2017-08-12 15.30.06

Kommentera

