En vecka så kom alla tillbaka till jobbet och då jävlar

Och så började skolan samtidigt. Trött mamma och trötta barn. Utan rutiner. Finns ingen mat hemma, golvet är asdammigt eftersom dammsugaren gick sönder för ett tag sen. Ingen rutin på läxor, idrottsvecka och möten. Skriva copy, hitta på fantastiska idéer och knäcka livets gåta på samma gång. Gör det med en klackspark!

I morse var jag så trött att jag mådde illa. Antagligen på grund av magkatarr. När vi var på väg till skolan såg vi ut så här:

Untitled

När jag tittar på den nu i efterhand känner jag liksom desperationen i min blick.  Äldsta barnets tappra leende. Minstingen som väljer allt som inte passar ihop i hennes garderob och aldrig ler på beställning. Efter vi sagt hejdå kände jag starkt att jag inte skulle klara av att jobba, ringde min syrra som kände samma sak och bestämde oss för att ladda batterierna med kaffe och prat.

Untitled

Och det gick faktiskt att ladda de lite. För sen gick jag och satte mig på Kafé 44 för och jobba, gick på möte, hämtade barn, lagade mat, diskade, tvättade, hämtade nya dammsugaren, nattade barn…

…men allt jag vill är att dricka cava och dansa tills solen går upp igen!

Kommentera

