En grym söndag

Hade typ noll energi över till den här helgen i fredags. Men så blev den hur fin som helst. Hade föreställt mig bråkiga barn men de var helt okej och dessutom hängde min äldsta med sin bästis hela söndagen så jag och minstigen fick en dag själva. När en hänger med barnen utan syskon blir de som förbytta så vi hade värsta mysdagen helt utan bråk och gnäll.

Den började på Blå Lotus. Jag drack havrelatte och Lily åt yoghurt.

Untitled Untitled

Sen drog vi till götgatsbacken för lite shopping. Lily tyckte jag passade sååå bra i en keps på Weekday så var tvungen att köpa den. Bild längre ner! Vi tog också en tur till Emmaus och Emmaus Vintage.

Untitled

Sen lunch på Omnipollos hatt! Lily smygfotade mig när jag satt och vänta. Kul att se bilder på mig själv när jag är omedveten att jag blir fotad.

Untitled

Sen kom pizzan!

Untitled

Vi delade på en med abourgine, rosépeppar och citron. Citron måste ju vara det godaste en kan äta på pizza.

Untitled

Sen bestämde vi oss för att dra till Medeltidsmuseet. Mycket kul! Och gratis! Älskar gratis museum.

Untitled

Och mycket vackert utanför museet.

Untitled

Efter museet lekte vi turister i gamla stan. Borde göra det oftare pga mys. Ska dricka kaffe på Chokladkoppen minst en gång i vinter. Och köpa churros minst en gång till innan snön faller.

Untitled

Och jag ska äta dem sittandes på ett trappsteg med utsikt över Stortorget och lyssna på en gatumusikant.

Untitled

Sen ska jag ta mitt andra barn till Mårten Trotzigs gränd så hon också får känna på två husväggar samtidigt. Känna historiens vindslag. Kanske tänka på böckerna om Jack som delvis utspelar sig i gamla stan. Har du barn i låg- och mellanstadieålder rekommenderar jag dem verkligen!

Untitled

Vi gick hela vägen från Gamla stan till Good Store på Götgatan för att shoppa matgrejs. Köpte denna med, inte så god. Passionsfruktsläsk.

Untitled

Sen gick vi och hämtade storasyrran och åkte hem för att äta snabbmackaroner, veganska falukorv och ketchup. Men innan middagen hann jag prova nya kepsen!

Untitled

Och efter middagen provade vi råsaftcentrifugen jag fått av en kompis. Pressade grönt äpple, lime och ingefära. MUMS tyckte jag och äldsta barnet. Sådär tyckte yngsta. Alla tyckte det var sjukt kul att se äpplen bli till mos.

Untitled

Kommentera

