Varför måste det finnas skitdagar?

Som rubriken frågar: varför måste det finnas skitdagar? Någon skrev: för att uppleva glädje. Vet inte om jag håller med. För ultimat vore ju att känna att livet är ok mest hela tiden. Inte ramla i avgrundshål och tycka att det är totalt meningslöst.

Har dessutom noll energi till att göra något åt det. Går runt och tittat på stöket hemma och läser listan med to do’s men det är liksom inte mycket som händer. Får dåligt samvete av det och faller ännu djupare.

Men! Jag består av väldigt mycket energi så ingenting för mig är ändå en hel del. Har till exempel gjort ett mixtape. Det är sååå kul att göra mixtapes. Och jobbigt! Lyssna här!

 

Har också mejlat massa jobbgrejs, fixat med mitt instagram och storhandlat. I morgon ska jag vända på mitt dåliga humör med hjälp av förmiddagshäng med Sofia. Jobba på kafé med en kompis är min bästa jobbmiljö. Speciellt när jag får sitta med Sofia. Jag kanske också orkar mig till Kafé 44 idag innan jag hämtar barnen för att träffa några av mina favoritpersoner. De är också bra på att ge mig energi.

Men först ska all min energi gå till telefonen… i dag försvann alla bilder en stund. Den är fylld till brädden och klarar på fullt lagringsutrymme så nu ska jag ta tag i det. Måste vara bland det tråkigaste som finns.

Musik är helt klart roligare. Önskar mig en sån här:

700_urbanears_stammen_dirty_pink

Kommentera

