Åh du världelösa liv

Jag har haft den värsta hormonstormen på länge. Jag har varit ett VRAK. Hela lördagen gick jag runt med tårar i ögonen och barn som ba: MAMMA SLUTA VA LEDSEN! VI SKA JU HA DET MYSIGT!

Älskar att barnen märker och får lära sig att en kan må olika. Men har också så fruktansvärt dåligt samvete när det lyser igenom. När livet känns lång bort från perfekta mamman med den perfekta familjen. Men som sagt, barn behöver se. Och ingen familj är perfekt.

Men nu är det måndag och livet känns lite lättare. På en måndag, hör det komiska i det. Hatar ju måndagar. Men den här måndagen var, trots att jag behövde gå upp tidigt och hatar det, en befrielse från måsten hemma. Och ensamheten som uppstår på helger när jag är deppig. Även om jag hängde med kompisar på söndagen så känns det ensamt att vara ensamstående mamma ibland. När jag är svag psykiskt. Oftast känns det skönt att inte ha en partner att ta hänsyn till, men gu vad jag önskar att själv få bli ompysslad i bland.

Nu sitter jag och skriver artiklar på Ill Café. Telefonen plingar konstant så tror jag sitter mer med den än med datorn. Måndagar innebär att folk är tillbaka och hör av sig och vill hitta på saker. Det är fint! Älskar mina vänner och livet med dem.

Brukar vara först på plats här. Lämnar barnen på skolan strax efter 8 och går direkt hit, folk är inte så morgonpigga. Folk är antagligen som mig när jag inte har barn. Kommer ur sängen tidigast 09 om jag inte har någon tid att passa. Hur som, en tom lokal gör att det är svårt att fokusera… så började dagen med att ta ca 100 selfies haha.

Untitled

Annars har jag inte tagit så mycket bilder den här veckan. Den här tog jag och la upp på Instagram storys med en pil på Lily som sa GLAD och en pil mot mig som sa SUR. Jävlar va sur jag varit, sur, arg, ledsen, besviken. You name en känsla som inte är glad.

Untitled

Min syrra ba, fake it til’ you make it. Provade att le mer, blev inte gladare.

Untitled

Åt massa gott. Nyttiga torkade bananer men mest onyttiga saker som lösgodis och chips. Vet att jag mår bättre av att äta bra mat men när en är ledsen vill jag absolut inte vara snäll mot min kropp. Eller jo jag försökte, jag och min äldsta dotter har börjat yoga i 20 minuter varje kväll. Bra för kropp och själ.

Untitled

Låt den här veckan bli lite bättre, ok? Orkar ej med ännu en skitvecka. Har barnen tills i morgon och sen är jag själv. Det kan både vara positivt och negativt. Positivt pga friheten att göra vad jag vill, negativt pga noll rutiner. Men har mycket kul att se fram emot! På onsdag har jag och Nadja spelning på Nada:

Untitled//embedr.flickr.com/assets/client-code.js

Torsdag spelar Nadja på Scandic Malmen och på fredag ska jag och Nadja äta middag med Maria på Bananas.

Mest av allt önskar jag att något spännande händer som vänder upp och ner på saker. Hatar för mycket vardag.

Kommentera

