Febriga veckan slutar klokt

Blev så himla sjuk i tisdags. Eller egentligen redan i måndags men valde att ignorera det fram till tisdag morgon när jag satt och jobbade på Ill Café. Då vid 10-tiden någon gång ramlade det över mig ordentligt. Tänkte att det skulle kännas bättre att jobba från Kafé 44 eftersom mina kompisar är där. Konstigt resonerat haha. Men där tog det totalstopp så stoppa i mig en ipren och drack en kopp kaffe för att få tillräckligt med energi för att ta mig hem.

Sen har veckan varit en kamp. För att vara ensamstående med två barn som ska till skolan och så vidare när en har feber och hela kroppen känns som att den överkörd av ett tåg är inte roligt. Men i går eftermiddag kände jag hur livet började komma åter. Och i dag tänker jag att det var bra att vara sjuk. Knäppt? Nä, det var bara min kropp som sa i från pga kört i för högt tempo igen. Nu förstår jag varför jag har mått så dåligt psykiskt de senaste veckorna.

Stress är så sjukt jobbigt, för både älskar och hatar det. Älskar att maxa livet men hatar baksidan av det. Och hatar att jag aldrig lär mig att stoppa i tid. Hur som, nu är jag med på tåget igen. Känner mig mer stabil idag och hoppas att jag kommer va det i morgon också. Då ska vi ställa till med kalas för min yngsta dotter som fyllde 8 i tisdags. Men först ska jag ligga kvar i sängen och äta en sån här frukost:

IMG_9422 (kopia)

Mina två favoritpålägg:
Avocado med citron, örtsalt och chilliflakes
Majonös med rökt tofuskinka, grönt äppel och vårlök.

IMG_9413 (kopia)

Och boken jag läser nu i väldigt långsamt tempo. Men den är bra! Det är alltså När man skjuter en arbetare av Kerstin Thorwall.

IMG_9419 (kopia)

Min nya favoritkopp som jag köpte i London. Bakgrunden är utsikten från mitt sovrum som jag tycker är fantastisk. Det är en  liten skogsdunge som ger mig lugn.

Nu ska jag ta tag i mitt liv i långsamt tempo. Hänga tvätt, städa, svara på mejl och fixa posters. Sen hämta barn, laga mat och baka. Kanske kolla på en film och sen sova.

Kommentera

