Arbete och ”arbete”

På en fest för nästan ett år sen hade alla en beskrivning i ett häfte. Min var bland annat att jag var en arbetsmyra. Blev totalt chockad av den beskrivningen eftersom jag absolut inte upplever mig själv som en arbetsmyra. Men efter jag tänkt på saker så förstår jag missförståndet. Arbeta är ett negativt ord för mig. Jag grejar med saker jag tycker är roligt. Kan hålla på med saker som jag tycker är roliga i väldigt många timmar och räknar inte det som arbete. Blir positivt överraskad om jag får betalt för det roliga jag gör.

Men på senaste har jag blivit bättre på att ta betalt för det roliga jag gör. Mitt ”arbete”. Antagligen för att jag började frilansa och behöver en inkomst hehe. Ett av mina roliga saker jag gör är den här:

Untitled Kan ju knappast se något så roligt som arbete? (Och ja, den ska säljas som poster) Untitled

Untitled

Att illustrera till Nadjas och min spelning eller att spela den kvällen har jag också svårt att se som arbete. Även om vi faktiskt förhandlade upp vår lön 300%. Det är fortfarande MINIMAL lön men ändå. Betalt för kul. Här hittar du eventet om du är sugen på rolig onsdag nästa vecka.

Untitled

En annan kul sak som har med mitt ”arbete” att göra. Mama repostade ett av mina inlägg. Så himla kul med fler och fler följare!

I dag jobbar jag hemifrån med barnen som hatat lovfritids den här gången. Så jag lät dem vara lediga i dag. Det är inte lätt att jobba med barn som vill ha uppmärksamhet nästan hela tiden. Har redan fått ett utbrott 😁😁😁

Kommentera

