Min måndag

Mina måndagar är varannan superstressig och varannan halvlugn. Har alltid barnen på måndagar, men den ena måndagen vaknar de inte hos mig på morgonen och den andra gör de det. Den här måndagen var en sån, en heldag med barnen!

Anledningen till stress är att minsta spelar basket på måndagar och slutar sent. Eftersom vi inte bor på södermalm längre blir det sent pga resväg hem och lite knasigt eftersom jag och äldsta måste hänga på söder medan hon spelar. Vi har dock försökt göra det bästa av det och har som tradition att fika på Loui Loui. Dock inkl. läxläsning…

Untitled

Så här såg jag ut på morgonen. Satt på Fikabaren och tokjobbade en timme innan Elin kom för att äta frukost.

Untitled

Elin Fastnade inte på bild men det gjorde däremot den här fantastiska avocadomackan jag åt.

Untitled

En annan som också fastnade syns här och är min syster yster. Vi lunchade och tog en lång promenad pga fint väder. Det var en mycket peppig och inspirerande promenad.

Sen hängde jag hemma hos Nadja och jobbade fram till det var dags att hämta Zoe på skolan. Fikan blev inte så lång den här måndagen pga inte så många läxor så vi passade på att ta en promenad på söders höjder.

Untitled

Så himla vackert.

Untitled

Den här målningen har jag sett på Instagram typ 1000 gånger men nu har jag också sett den i verkligheten. SÅ SJUKT FIN! Älskar!

Nu har både jag och Zoe södermalmssjukan. Vi saknar pulsen och historian.

Kommentera

