Tror det var i typ augusti som jag bestämde mig för att prova på serietecknarlivet. Hittills har det gått fantastiskt bra! Så bra att ett förlag hört av sig. Nu har jag inte träffat de än så får se vad de har att säga. De kanske vill prata om mina adbust istället. Alla älskar att prata om dem. Men jag hoppas att de mest vill prata om min serie. Vore en dröm att ge ut en feministisk seriebok!

Här är två jag ritat på senaste tiden:

Utskrift

Skrev så här på Instagram:
Det händer ganska ofta att folk måste påpeka att jag eller någon medsyster stavat fel. Don’t. För så länge du förstår vad texten handlar om behöver du inte rätta stav- eller grammatiska fel. Det är en härskarteknik och tar fokus från innehållet i texten.

Utskrift

Skrev så här på Instagram:
När jag dj:ar försöker jag att inte spela sexistisk musik men händer såklart pga mängden sexistisk musik som finns. Då skäms jag och tycker jag är en dålig feminist. Men det borde jag inte för jag är ju medveten om problematiken OCH GÖR SÅ GOTT JAG KAN I PATRIARKATET vi lever i. För är det inte alltid superlätt att höra att låten är sexistisk. Googla sexistiska låtar så lovar jag att du får upp mängder av kända låtar vi alla nynnat på helt ovetandes.

Kommentera

